Lyft seko sava konkurenta Uber piemēram un iesūdz tiesā Ņujorku, cenšoties atcelt jaunu noteikumu, kas ierobežo laiku, kurā tā vadītājiem Manhetenā atļauts pavadīt kruīza režīmā bez pasažieriem, sestdien paziņoja kompānija.

Tiesas prāvā, ko piektdien iesniedza Sanfrancisko bāzētā pasažieru pārvadāšanas kompānija, tiek apgalvots, ka kruīza režīma noteikums ir patvaļīgs un draud novirzīt biznesu no tādām kompānijām kā Lyft, kas atbalsta taksometrus.

“Šis noteikums nav nopietns mēģinājums novērst sastrēgumus, un tas kaitētu braucējiem un autovadītājiem Ņujorkā,” paziņojumā aģentūrai Reuters sacīja Lyft pārstāvis Kempbela Metjūss.

Pilsētas Taksometru un Limuzīnu komisijas (TLK) ieviestais “kruīza režīma” noteikums nosaka 31% ierobežojumu tam, cik daudz laika aplikācijām piesaistīti transportlīdzekļu vadītāji var pavadīt bez pasažieriem Manhetenā uz dienvidiem no 96. ielas, kas nozīmē, ka viņiem jāmaksā vismaz par 69% no braukšanas laika.

“Mēs enerģiski aizstāvēsim sevi šajā tiesas prāvā, un turpināsim cīnīties par drošākām, mazāk noslogotām ielām un par autovadītāju tiesībām,” paziņojumā sacīja TLK pārstāvis Allans Nobergs, taču minēja, ka aģentūra vēl nav saņēmusi prāvas pieteikumu.

Šis noteikums, tāpat kā vairāki citi, kas ieviesti pagājušajā gadā, ir vērsts uz sastrēgumu samazināšanu Manhetenā, kur koplietošanas transportlīdzekļi veido gandrīz trešdaļu no satiksmes visnoslogotākajā laikā, liecina TLK.

Uber šo likumu apstrīdēja septembrī kopā ar vēl vienu noteikumu, kas līdz 2020. gada augustam aizliedz izsniegt jaunas licences transportlīdzekļu nomā.

Uber un Lyft atvienoja vadītājus no savām aplikācijām laikā, kad šogad bija zems pieprasījums, cenšoties ievērot pilsētas noteikumus.

Abas kompānijas iebilst pret jaunajiem noteikumiem, sakot, ka tie neļaus autovadītājiem nopelnīt naudu un liegs ņujorkiešiem ar zemiem ienākumiem braukšanas pakalpojumus attālos rajonos, kur parastie taksometri bieži nebrauc.

Pilsēta šo apgalvojumu noraida.